WAŻNE

Zakończenie roku szkolnego 2021/22

Koniec lekcji, klasówek i prac domowych – rok szkolny 2021/2022 zakończony!
24 czerwca 2022 r. odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego.
Dzień zakończenia roku to dla większości uczniów jeden z najbardziej oczekiwanych dni w całym roku.
Wolny czas pozwala na relaks, odpoczynek i rozwijanie swoich zainteresowań, a także wakacyjne wyjazdy.
Uczniowie naszej szkoły w czasie uroczystego apelu odebrali świadectwa, nagrody książkowe i rzeczowe za wzorowe zachowanie, bardzo dobre wyniki w nauce oraz za osiągnięcia sportowe.
Absolwenci przywołali miłe wspomnienia .
Tak więc, zaczynamy okres niecierpliwie oczekiwanego wypoczynku.

Uroczystość zakończenia roku przedszkolnego

„Chociaż słońce jasno świeci,
Trochę smutne są dziś dzieci.
Bo koniec roku, przedszkola mija czas,
Teraz wakacje czekają nas”

W dniu 23 czerwca w naszym Przedszkolu odbyła się Uroczystość Zakończenia Roku Przedszkolnego oraz pożegnania starszaków. Dziesięć miesięcy wspólnych  zabaw i zajęć szybko minęło, aż nadszedł czas wakacji i pożegnań.
Za cały ten szczególny i wyjątkowy rok w bardzo wszystkim dziękujemy.
Pragniemy w tym dniu podziękować dzielnym Przedszkolakom za ich ciężką pracę, którą wykonywali w tym roku.
Dziękujemy także Rodzicom za ich wyrozumiałość i cierpliwość i za to, że tak dobrze wspierali swoje pociechy.
Kolejni absolwenci naszego przedszkola opuszczają nasze mury, by rozpocząć po wakacjach naukę w klasie pierwszej.
Życzymy im wielu sukcesów i spełnienia marzeń, a wszystkim dzieciom bezpiecznych i radosnych wakacji!

Dzień Dziecka przedszkolaków

24 maja, w związku z zbliżającym się Dniem Dziecka, przedszkolaki wybrały się do Alpakadabra w miejscowości Pieczonki. Wycieczka była dla dzieci dużym przeżyciem. Bezpośredni kontakt ze zwierzętami, możliwość ich karmienia, ognisko, na którym upiekliśmy kiełbaski i zjedliśmy z wielkim smakiem i apetytem oraz zabawy z udziałem animatora sprawiły dzieciom ogromną frajdę.

Apel podsumowujący pracę uczniów w roku szkolnym 2021/22

22 czerwca 2022 r. podsumowaliśmy cały rok szkolny i nagrodziliśmy dzieci i młodzież za ich ciężką pracę.
Tego dnia, w naszej szkole, odbył się apel podsumowujący cały rok szkolny. Wyróżniający się uzniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz prezenty za udział w najróżniejszych konkursach. Było tego naprawdę mnóstwo!
Cieszymy się, że nasi uczniowie chętnie angażują się w życie szkoły. Gratulujemy wszystkim nagrodzonym!

20 maja - Światowy Dzień Pszczół

20 maj to Światowy Dzień Pszczół. Ten dzień uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Giżycku wraz z wychowawcami świętowali w malowniczo położonej zagrodzie edukacyjnej Pszczelandia w Barcianach. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach na których poznali historie pszczelarstwa i jak powstaje miodek. Uczniowie wzięli udział w warsztatach, na których próbowali różnego rodzaju miody, a także wykonywali samodzielnie świece z wosku pszczelego, które wzięli ze sobą do domu. Wycieczka bardzo podobała się i wszyscy wrócili z uśmiechami na twarzach.

Oni nie chcą się rozstać!

W czwartek, 26 maja 2022 r., klasa III BB, pod opieką wychowawczyni Pani Alicji Śmierskiej, udała się na wspaniałą wycieczkę do Lidzbarka Warmińskiego.
Pierwszym punktem na naszej mapie były Termy Warmińskie.
Trzygodzinne wodne szaleństwa były w cudownym, komfortowym miejscem, z wieloma wodnymi atrakcjami, baseny, w tym baseny zewnętrzne z przyjemną ciepłą wodą, zjeżdżalnie, liczne jacuzzi. Uczniowie mogli wykazać się umiejętnością pływania. Było cudownie.
Kolejnym punktem naszej wycieczki były tężnie solankowe. Mają sześć metrów wysokości i około stu metrów długości. W ich górnej części znajduje się taras widokowy, na który dotarliśmy po świetnie skonstruowanych drewnianych schodach. Z tarasu rozciąga się piękny widok na najbliższą okolicę. Niestety nie mogliśmy zbyt długo korzystać z walorów zdrowotnych tężni solankowych z inhalacji, gdyż nadciągnęły ciężkie deszczowe chmury. Przed największą ulewą zdążyliśmy schronić do naszego busa, którym dzięki naszemu wspaniałemu kierowcy pojechaliśmy do naszego trzeciego, a zarazem ostatniego punktu na naszej mapie wycieczkowej – do zamku Biskupów Warmińskich z Muzeum Krasickiego, zwanego WAWELEM PÓŁNOCY. To miejsce, gdzie żyli i tworzyli m.in. Mikołaj Kopernik, Jan Dantyszek, Stanisław Hozjusz, Ignacy Krasicki. W swojej ofercie prezentuje kilkanaście wyjątkowych wystaw – od archeologii, dawnego uzbrojenia, rzemiosła artystycznego, sztuki gotyckiej, malarstwa religijnego, po polskie malarstwo współczesne.
Po tak licznych atrakcjach udaliśmy się w drogę powrotną do naszego kochanego miasta.

Wychowankowie grup wychowawczych w Alpakadabrze

18 maja 2022 roku udaliśmy się całym internatem na wycieczkę do Alpakadabra w miejscowości Pieczonki. Mieliśmy okazję poznać alpaki i spędzić z nimi czas. Braliśmy udział w licznych konkursach i atrakcjach przygotowanych przez organizatora. Na zakończenie aktywnego popołudnia upiekliśmy kiełbaski, które zjedliśmy z wielkim smakiem i apetytem.