WAŻNE

Wydarzenia w roku szkolnym 2014/2015


VI Wojewódzki Konkurs Recytatorski
   Po raz szósty Ośrodek w Łupkach był organizatorem WIERSZOWANEK - Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego. W tym roku motywem przewodnim były emocje. Czterdziestu czterech uczniów - reprezentantów placówek specjalnych z województwa warmińsko-mazurskiego: Ełku, Giżycka, Gołdapi, Mikołajek, Szczytna, Węgorzewa i Łupek - recytowało wiersze o radości, szczęściu, miłości, smutku i złości.
   25 marca w Konkursie uczestniczyła piątka naszych uczniów, przygotowanych przez Panie: Elżbietę Kobielską i Annę Górską. Byli to: Żaneta Naprawska z klasy III g, Magdalena Szulc z klasy II g, Kamil Kasperowicz z klas I g, Edyta Komar (klasa VI) i Marlena Gral (klasa V). Uczestnicy Konkursu i ich opiekunowie, w przerwie między prezentacją wierszy a ogłoszeniem wyników, tworzyli pamiątkowe gipsowe upominki - miny wyrażające emocje.
   Komisja, w skład której tradycyjnie wchodziło pięć pań z uwagą wysłuchała recytowanych utworów i oceniła występy uczniów.

Wyniki Konkursu:

Czytaj więcej: VI Wojewódzki Konkurs Recytatorski

Kiermasz Wielkanocny

   Dnia 27 marca 2015 roku w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Giżycku odbył się tradycyjny przedświąteczny Kiermasz Wielkanocny zorganizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Na Rzecz Wspierania Rozwoju Osób o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych „SZANSA”.
   Tego dnia można było kupić, przygotowane przez uczniów niemal wszystkich klas, świąteczne ozdoby, kartki, a nawet wypieki. Nie dało się nie zauważyć zaangażowania rodziców w prace przygotowawcze. Wspierali oni swoje pociechy zarówno przed jak i w trakcie kiermaszu. Pomagali liczyć zarobione pieniądze, podawali i pakowali produkty oraz, wraz z nauczycielami i pracownikami obsługi, dbali o porządek przy stoiskach.
   Trudno oddać słowami bogactwo, kunszt i oryginalność uczniowskich prac. Wszystko wyglądało przepięknie. Zainteresowanie kiermaszem było duże. Po bardzo atrakcyjnych cenach można było kupić ozdoby z myślą o świątecznych podarunkach dla bliskich. Niemal wszystko znikało z kiermaszowych ław, lad i wieszaków. Kupujący z pewnością mieli w czym wybierać.
   W tym dniu gośćmi Ośrodka byli m.in.: Pan Mirosław Dariusz Drzażdżewski – Wicestarosta Powiatu Giżyckiego, Pani Ewa Ostrowska – dyrektor Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej oraz radna Rady Powiatu Giżyckiego, Pan Marek Jasudowicz – Wójt Gminy Giżycko, Pani Bożena Giedziuszewicz – dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Giżycku oraz Pan Ryszard Należyty – zastępca dyrektora Powiatowego Zespołu Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych w Giżycku. Do Ośrodka przybyli również dyrektorzy szkół, rodzice i absolwenci SOSW. Najmilszymi jednak gośćmi były przedszkolaki z giżyckich placówek. To im najbardziej podobały się rozmaite ozdoby i kolorowe kartki świąteczne.
   W szkolnej świetlicy świetnie prosperowała także kawiarenka. To przy filiżance kawy i kawałku smacznego ciasta zaproszeni goście mieli szanse spotkać się i w miłej atmosferze podyskutować o tym, co było i co jeszcze przed nimi. Nic zatem dziwnego, że każdy wrócił do swoich obowiązków z uśmiechem na twarzy.


Dogoterapia - nie tylko głaskanie   

   Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Na Rzecz Wspierania Rozwoju Osób O Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych „SZANSA”, powstał projekt DOGOTERAPIA „NIE TYLKO GŁASKANIE” -TERAPIA DZIECI Z UDZIAŁEM PSA w ramach zadania z zakresu Ochrona zdrowia- działania wspierające osoby niepełnosprawne sfinansowany przez Gminę i Miasto Giżycko.
   W projekcie wzięło udział 8 uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz uczniowie z trudnościami rozwojowymi. Byli to uczniowie z SOSW w Giżycku oraz uczniowie ze Szkoły Podstawowej NR 3 jak również z Przedszkola Bajka. Z uwagi na specyfikę i indywidualne możliwości uczniów jak również psa zajęcia trwały 45 minut uczestniczyło w nich dwoje dzieci, pies i terapeuta. Zajęcia odbywały się dwa razy w tygodniu. Projekt realizowany był od września do grudnia 2014 roku. Zajęcia bardzo podobały się dzieciom,
   Obserwując uczniów podczas zajęć dogoterapii zauważyłam, że kontakt z psem rozwija ich sferę emocjonalną. Wzrosło poczucie własnej wartości dzieci, uczniowie na zajęciach byli zrelaksowani, uśmiechnięci i chętni do pracy-ponieważ pies bezgranicznie akceptuje je takimi, jakie one są. Nastąpił wzrost poziomu samoobsługi, umiejętności komunikacyjnych jak również sfery poznawczej oraz motoryki. Pies okazał się ogromnym motywatorem, wzorem do naśladowania oraz współtowarzyszem zajęć, który dzięki swojej obecności ułatwił wysiłek w podejmowaniu wielu ćwiczeń, zadań i działań.
   Po przez zabawę i kontakt psem zostało zainicjowanych wiele aspektów edukacyjnych i społecznych. Co pomogło uczestnikom podnieść poziom wiedzy oraz ich umiejętności. Ważne jest także to, że dzieci które bały się wcześniej podejść do psa, dzięki zajęciom przełamały lęki, nauczyły się bezpiecznych zachowań wobec psów. Dzieci zdobyły wiedzę na temat podstawowych potrzeb psa i obowiązków wynikających z bycia odpowiedzialnym właścicielem.