WAŻNE

Wydarzenia w roku szkolnym 2014/2015


Jak radzić sobie z dzieckiem autystycznym?

 


 

Protokół Komisji Międzynarodowego Konkursu Rękodzieła Recyklingowego "Recyklingowe Fantazje"

   Dnia 15 kwietnia 2015 roku w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym odbyło się posiedzenie Komisji Konkursowej Międzynarodowego Konkursu Rękodzieła Recyklingowego "Recyklingowe Fantazje". Konkurs był skierowany do osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - uczniów szkół i ośrodków specjalnych oraz placówek terapeutycznych z Polski i Litwy ramach, realizowanej w partnerskich placówkach SOSW w Giżycku oraz SRA w Alytus, innowacji ,,Uczymy się od siebie..."
   Celem konkursu było m.in. propagowanie wiedzy na temat ochrony środowiska, selektywnego zbierania i ponownego wykorzystywania odpadów, rozbudzenie kreatywnego spojrzenia na materiały recyklingowe oraz promowanie twórczości osób niepełnosprawnych intelektualnie.

Załącznik


 

Dbamy o środowisko!

W tym tygodniu (13-17.04.2015) uczniowie klasy B, podczas zajęć, uczyli się: Jak  dbać o środowisko?. Zdobywali wiedzę i umiejętności w segregacji śmieci, oszczędzaniu wody i energii. Wiedzę potrafili zastosować w praktyce…

 


Sprawozdanie z przekazania i użytkowania trójkołowych rowerów rehabilitacyjnych.

W ramach programu Fundacji ECO TEXTIL od Was dla Was "Rower dla każdego niepełnosprawnego dziecka" Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy im. Jana Brzechwy w Giżycku otrzymał dwa trójkołowe rowery rehabilitacyjno - rekreacyjne "DOMINIK", dwa kaski rowerowe oraz pompki do rowerów.
17 IX 2014 r. na terenie SOSW odbyło sie uroczyste spotkanie podopiecznych placówki, podczas którego przekazano dwa rowery specjalistyczne przeznaczone do rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz zespołem Downa.
Stopień upośledzenia umysłowego w wielu przypadkach wpływa na możliwości ruchowe i poziom sprawności ogólnej jednostki. Upośledzenie ogranicza w wielu przypadkach aktywność ruchową i potęguje tym samym biologicznie szkodliwe skutki niepełnosprawności. Zwiększenie aktywności ruchowej stwarza naturalny bodziec przyśpieszający i wspomagający proces odnowy, regeneracji, a nawet kompensacji funkcji uszkodzonego organizmu. Ruch jest bowiem bodźcem o wszechstronnym, korzystnym oddziaływaniu na organizm człowieka i jak dotąd nie można go niczym zastąpić. Znaczenie ruchu w życiu człowieka doskonale ujął ortopeda - A. Senger mówiąc:
„Ruch jest życiem – życie jest ruchem".
Ruch i aktywność są podstawą funkcjonowania, fundamentem zdrowia. Tyczy się to zarówno osób pełnosprawnych, jak i niepełnosprawnych.Tylko aktywność fizyczna jest w stanie skutecznie wspomagać rozwój fizyczny a na zasadzie pełnej harmonii – także rozwój psychiczny i społeczny. W pracy z naszymi dziećmi zwraca się szczególną uwagę na zastosowanie różnorodnych form aktywności ruchowej, co korzystnie wpływa na poziom rozwoju cech somatycznych i motorycznych, a przez to wpływa na pozycję dzieci w klasie, grupie rówieśniczej, w środowisku. Jest więc jednym z czynników zachęcających do pracy nad sobą, który odgrywa także istotną rolę w procesie kształcenia i wychowania dzieci upośledzonych intelektualnie.
Dzieci z ogromną przyjemnością użytkują darowany sprzęt podczas zajęć oraz uczą się aktywnie spędzać czas wolny. Jazda na rowerach dostarcza im wiele korzyści i uśmiechu.