WAŻNE

Rok szkolny 2016/2017

Rajd pieszy SKKT "Włóczykije"

W dniach 05.06.-1006.2017r. członkowie i sympatycy SKKT ,, Włóczykije” wyruszyli na kolejny rajd pieszy po górach, tym razem zachwycaliśmy się Pieninami. Pierwszego dnia wyruszyliśmy w trasę aby zdobyć najwyższy szczyt Pienin – Wysoka 1052m n.p.m. Czekała nas miła niespodzianka bo na początku wędrówki na górę Palenice wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym. Po wielu trudach bo było kilka stromych kamienistych podejść, a kamienie były śliskie, zdobyliśmy szczyt. Idąc dalej podziwialiśmy piękno wąwozu Homole. Kolejny dzień był trochę mniej wyczerpujący bo płynęliśmy Dunajcem na tratwach a flisacy opowiedzieli nam wiele ciekawych informacji o Pienińskim Parku Narodowym. Mogliśmy tez podziwiać miejscowość Szczawnica idąc promenadą wzdłuż potoku Grajcarek oraz korzystając z pijalni wód źródlanych. Postanowiliśmy też zdobyć szczyt Trzy Korony- Okrąglica najwyższy szczyt Pienin Środkowych. Wielu z nas bardzo bało się wejść na szczyt ale widok z góry wynagrodził wszystkie trudy. Wieczorami graliśmy w różne gry, zabawy integrujące nas, śpiewaliśmy piosenki przy ognisku i dźwiękach gitary. Ostatni dzień spędziliśmy zwiedzając Karków oraz oglądając film w kinie. Wróciliśmy do domów zmęczeni ale pełni nowych doświadczeń i przeżyć. Za rok planujemy już kolejną wyprawę !!!

Z OKAZJI DNIA DZIECKA - WYCIECZKA DO KINA DO EŁKU

Uczniowie klas – I gimnazjum i ZE G pod opieką pań Alicji Śmierskiej, Ewy Ostrowskiej i Magdaleny Rogackiej wybrali się na super wycieczkę do kina Planet Cinema do Ełku na Wonder Woman 2D .

Zebraliśmy się przed szkołą po pierwszych dwóch lekcjach. Bez problemu utworzyliśmy ‘’szyk bojowy’’, ochoczo i z uśmiechami na ustach wyruszyliśmy w kierunku dworca. A stamtąd pociągiem do wymarzonego celu.

Film bardzo nam się podobał. Główna bohaterka zanim stała się Wonder Woman, była Dianą, księżniczką Amazonek wyszkoloną na niepokonaną wojowniczkę. Wychowała się na odległej, rajskiej wyspie. Pewnego dnia rozbił się tam amerykański pilot, który opowiedział Dianie o wielkim konflikcie ogarniającym świat. Księżniczka porzuciła więc swój dom przekonana, że może powstrzymać zagrożenie. W walce u boku ludzi, w wojnie ostatecznej, Diana odkrywa pełnię swojej mocy... i swoje prawdziwe przeznaczenie.

Po filmie mieliśmy czas wolny i spacerowaliśmy po pasażu handlowym, zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia, a później wszyscy poszliśmy do galerii Brama Mazur na pyszny shake czekoladowy.

Wyjazd do kina był wspaniałym pomysłem. Film okazał się bardzo ciekawy. Super, że mogliśmy się trochę rozerwać i zapomnieć o codziennych, szkolnych obowiązkach. Z chęcią weźmiemy udział w następnym takim wyjeździe.

TESCO Decydujesz, pomagamy!

Ruszyły pierwsze zajęcia projektowe "Sposób na kreatywne spędzanie czasu wolnego - jazda konna/hipoterapia". W zajęciach biorą udział uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego w Giżycku, którzy przełamują swoje lęki, uczą się zasad i panowania nad emocjami, doskonalą równowagę i koordynację ruchową. Młodzież uczy się także radzić sobie z nadwrażliwością lub niedowrażliwością węchową i dotykową. :) Jak im to wychodziło? Sami zobaczcie.

Kolejne zajęcia projektu "Sposób na kreatywne spędzanie czasu wolnego - jazda konna / hipoterapia"

Kolejne zajęcia za nami. Projekt "Sposób na kreatywne spędzanie czasu wolnego - jazda konna/hipoterapia" finansowany jest przez fundację TESCO w ramach realizacji programu TESCO Decydujesz, pomagamy!. Dzieci i młodzież z SOSW w Giżycku w czasie zajęć przygotowali konie do jazdy, tzn. czyścili je, czesali oraz przytulali i głaskali, by nawiązać kontakt ze zwierzętami. Po zajęciach poszły na łąkę. Tam przywitały się z resztą stada. :) Konie były wyraźnie zainteresowane przybyszami. A dzieci? Trochę się bały, ale i bardzo cieszyły, że przełamały swoje lęki.

Gościem na zajęciach była Gabrysia, która obchodziła swoje Urodziny. :) Dla niej to był pierwszy kontakt z końmi. Cały kolejny dzień szczebiotała o tym, jak fajnie spędziła czas.

Projekt jest inicjatywą Stowarzyszenia Na Rzecz Wspierania Rozwoju Osób O Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych "SZANSA" działającego przy SOSW w Giżycku